Comitetul Olimpic Român a dat în judecată firma deţinătoare a mărcii de răcoritoare şi Media Pro Pictures pentru campania de promovare desfăşurată în perioada Olimpiadei. Sursa: Răzvan Vălcăneanţu
Comitetul Internaţional Olim pic (CIO) şi Comitetul Olimpic şi Sportiv Român (COSR) se luptă în in stanţă cu firma Quadrant Ambroq Beverages S.R.L - deţinătoarea mărcii Prigat -, dar şi cu societăţile Media Pro Pictures (Pro TV) şi 23 Comunications Ideas SRL - firma de publicitate a lui Bogdan Naumovici.
Motivul: pentru a promova cum se cuvine răcoritoarele, cele trei societăţi s-ar fi folosit ilegal de mărcile olimpice - „Olimpiada“, „Jocuri Olimpice“ şi „Jocurile Olimpiadei“. Drept urmare, magistraţii Tribunalului Bucureşti urmează să decidă dacă vor obliga societăţile acuzate că „au adus atingere dreptului de proprietate intelectuală asupra mărcilor olimpice“ să plătească CIO şi COSR daune de 168.000 de lei (aproximativ 42.000 de euro).
Comitetul Olimpic se consideră lezat
Concret, în documentele prezentate în instanţă, reprezentanţii firmei de avocatură „Muşat & Asociaţii“ susţin că cele trei societăţi au afectat cu intenţie interesele Comitetului Olimpic, atât prin regulamentul campaniei publicitare „Olimpiada Oamenilor Obişnuiţi“, cât şi prin faptul că aceasta a fost de rulată în perioada pregătirii şi desfăşurării Jocurilor Olimpice de la Beijing: 19 iulie-30 august 2008.
„Campania «Olimpiada Oamenilor Obişnuiţi» este promovată pe canale media şi pe internet, prin spoturi publicitare care fac referire directă la Jocurile Olimpice, pârâtele folosind, pe lângă denumirea protejată de «Olimpiadă», şi o siglă de natură să creeze confuzie cu simbolul Olimpiadei, precum şi o torţă stilizată, care face trimitere în mod evident la torţa olimpică“, se arată în acţiunea formulată de apărătorii Comitetului Ol