- Restructurarea a 2.000 de posturi de functionari publici din aparatul central a fost una dintre ultimele masuri anti-criza anuntate de Guvern. In opinia dumneavoastra, se putea vorbi despre scheme de personal supra-dimensionate, la nivelul structurilor centrale?
- Cred ca aceasta noua reglementare are nevoie de niste nuantari. S-a dat un procent general de restructurare - 20% -, fara sa se spuna care sunt institutiile la care se va aplica aceasta masura. Sa stiti ca la nivelul administratiei publice centrale sunt institutii clar subdimensionate, din punct de vedere al personalului. Iar acest gen de anunturi creeaza disconfort si nesiguranta in randul functionarilor publici. Banuiesc sau sper ca vor fi niste criterii pe baza carora se va face aceasta reducere de personal. Va trebui sa vedem daca exista un audit public legat de schemele de personal, in institutiile publice. Deocamdata, doar lansarea vestii ca se vor face disponibilizari masive, fara sa se spuna exact unde, face rau.
- Exista sectoare unde aceste disponibilizari ar fi clar inoportune, in aceasta perioada de criza economica?
- Pot sa va dau niste exemple concrete. Nu poti sa faci disponibilizari cu 20% la Protectia Consumatorului, care are in toata tara circa 400 - 500 de persoane angajate - adica, zece functionari la nivelul unui judet. Fiecare stat vest-european, mai ales in momente de criza, incearca sa intareasca institutiile publice, nu sa le slabeasca prin disponibilizari. Mai departe, sunt foarte multi agenti economici care prefera asa-numitul credit fiscal - nemaiavand acces la credite bancare, confruntati cu o criza acuta de lichiditati, prefera sa nu-si mai plateasca darile la stat, sa practice munca la negru, sa faca evaziune fiscala.
- Deci, institutii cum e Agentia Nationala de Administrare Fiscala sau Garda Financiara ar trebui ocolite de "valul" disponibilizari