Primul târg nomad organizat în acest an la Oradea le-a generat pierderi organizatorilor. Reprezentanţii mediului de afaceri bihorean nu au de ce să se teamă. Cu vânzări minime, Oradea îşi pierde atractivitatea pentru organizatorii târgurilor.
În urmă cu două săptămâni Federaţia Patronilor Bihor (FPB) declara război deschis târgurilor şi expoziţiilor în cadrul cărora se vând mărfuri la aşa-zise preţuri de producător, pe perioada cărora comercianţii locali îşi văd îngheţate vânzările.
Există însă semne care arată că FPB s-ar putea să nu mai fie nevoită să facă presiuni asupra administraţiei publice locale pentru a nu da autorizaţii târgurilor nomade care vor să folosească Arena Antonio Alexe. Potenţialul în scădere al cumpărătorilor orădeni îşi spune deja cuvântul, generând pierderi pentru comercianţii care se încumetă să plătească taxe şi să organizeze târguri la Oradea.
„Duşmanul”, printre noi
Săptămâna aceasta, de luni până vineri, Arena Antonio Alexe este locul unui astfel de târg cu produse „la preţuri scăzute fără concurenţă”, considerat de reprezentanţii mediului de afaceri bihorean principalul responsabil pentru diminuarea cifrei de afaceri a producătorilor şi importatorilor autohtoni. Zeci de produse, de toate categoriile şi din toate colţurile lumii, sunt expuse spre vânzare pe holurile Arenei Antonio Alexe.
Cumpărătorii sunt însă rari şi economi, astfel încât organizatorii târgului se plâng de vânzări neaşteptat de mici. „Este a treia oară când organizăm acest târg la Oradea. Niciodată nu a fost aşa de slabă mişcarea. Suntem dezamăgiţi de vânzări. Avem pierderi foarte mari”, a spus Soroceka Jan, organizator. Potrivit acestuia produsele sunt aduse de la o companie din Slovacia, însă ţările de origine ale produselor comercializate sunt de pe mai multe continente.
Ca la piaţă
În ciuda preţurilor destul de mici, orădeni