Cu toate ca marketerii au platit circa 1,6 milioane dolari pentru fiecare 30 de secunde de publicitate in timpul evenimentului Super Bowl de anul acesta, nu toate reclamele au reusit sa-si atinga scopul. Astfel, cele mai “emotionante” spoturi publicitare au fost cele referitoare la actualul context economic, potrivit companiei de cercetare Innerscope.
Reclamele CareerBuilder, cel mai mare site de recrutare online din SUA, si Cash4Gold au inregistrat cel mai mare succes abordand o tema actuala-temerile oamenilor in privinta veniturilor proprii.
La colectarea datelor au participat 46 de persoane, cu varsta cuprinsa intre 21 si 35 de ani, care au ales diferiti participanti la Super Bowl. Acestia au purtat niste veste prin care cercetatorii au putut distinge bataile inimii, ritmul respirator, transpiratia si miscarea. Aceste patru elemente pot contura o imagine exacta asupra trairilor pe care subiectii le-au experimentat fata de fiecare reclama in parte, cred cercetatorii Innerscope.
Topul Innerscope este urmatorul:
1. Career Builder: It's Time
2. Cash4Gold: Heeere's Money
3. Castrol Oil: Monkeys
4. GoDaddy: Shower
5. Bud Light: Meeting
Publicitatea prin motoare de cautare castiga teren
Concluzia la care a ajuns anul acesta compania de cercetare de marketing Reprise Media arata ca majoritatea brandurilor incearca sa realizeze o conexiune cu online-ul, insa unele inca evita sa faca acest lucru.
De exemplu, doi marketeri-Universal Pictures (“Fast&Furious 4”) si Sony Pictures (“Year One”)- au platit fiecare aproape 3 mil. dolari pentru 30 de secunde de publicitate, insa spoturile nu erau prezente pe prima pagina in urma unei simple cautari Google.
Potrivit Reprise, 65% din marketerii Super Bowl au achizitionat spatiu pentru ca publicul sa poata vizualiza reclamele s