Dupa mai multi ani de crestere sustinuta, audientele emisiunilor transmise in sistem digital, inclusiv pe Internet, au intregistrat o scadere abrupta in ultimele luni ale anului trecut, potrivit unui studiu efectuat de agentia de monitorizare Rajar si preluat de guardian.co.uk.
Platformele digitale de radio au reprezentat 18,3% din totalul audientei inregistrate in ultimele trei luni ale anului trecut, in scadere fata de al treilea trimestru (18,7%). Cu toate acestea, aceste rezultate evidentiaza o crestere a audientei fata de aceeasi perioada a anului 2007 (16,6%).
Scaderea inregistrata in ultimul trimestru din 2008 se datoreaza in principal segmentului de radio online, potrivit Rajar.
Pe de alta parte, platformele de radio cu transmisie FM si AM au raportat audiente in crestere, de la 68,4% pana la 68,6% in ultimul trimestru din 2008.
Radioul online a reprezentat 2% din totalul audientei, in crestere fata de aceeasi perioada a anului 2007, insa in scadere fata de trimestrul trei din 2008.
Cu toate acestea, cota de piata a aparatelor dotate cu receiver de tipul DAB (digital audio broadcast) a continuat sa creasca ajungand la 11,4% din totalul audientei, in comparatie cu cifrele obtinute in cel de-al treilea trimestru (11,3%), respectiv in aceeasi perioada din 2007 (9,9%).
De asemenea, numarul proprietarilor de astfel de aparate a crescut cu 2,4% (29,7%), fata de aceeasi perioada a anului 2007.
Timpul alocat emisiunilor transmise prin intermediul platformelor digitale in ultimul trimestru din 2008 de radio a scazut la 186 de milioane de ore, fata de cele 188 mil. ore raportate in trimestrul precedent.
Online vs. analog in 2009
Dintr-un total de 44.000 de statii de radio existente la nivel global, cele mai multe emit in sistem analog, potrivit studiului Deloitte, Previziunile TMT pe 2009.
Emisiunile radi