La doar două luni după ce au fost reintroduse, din considerente mai mult politice, liniile preorăşeneşti RATB sunt pe cale să fie desfiinţate. Sursa: Răzvan Vălcăneanţu
În timp ce reprezentanţii RATB aşteaptă liniştiţi finalizarea socotelilor privind veniturile şi cheltuielile şi virarea banilor de către Consiliul Judeţean (CJ) Ilfov, acesta din urmă a decis să-şi facă un serviciu de transport propriu, aflându-se în imposibilitatea de a-şi plăti partea de subvenţie. „Am discutat subiectul în ultima şedinţă de consiliu judeţean şi am ajuns la concluzia că trebuie implementat un serviciu propriu. În prezent, vorbim despre nişte costuri exorbitante, de circa două milioane de lei pe lună, pe care nu ni le permitem“, a declarat preşedintele CJ, Cristache Rădulescu.
Cu toate că se preconizează introducerea autobuzelor „de Ilfov“ în trei-patru luni, proiectul este încă la stadiul de intenţie. „Vom face un proiect în asociere cu cele 40 de localităţi aşa încât consiliul judeţean să plătească o parte din costuri, iar primăriile restul. Preţurile vor fi aproximativ egale cu cele practicate de RATB“, a precizat Rădulescu, fără a putea da alte detalii legate de valoarea investiţiei sau de frecvenţa mijloacelor de transport.
Exemplul Voluntarilor
Totuşi, el a explicat că prioritatea o constituie programul ilfovenilor angajaţ i în Capitală şi al copiilor care fac naveta la şcoli şi licee, indicând astfel intervalul în care frecvenţa mijloacelor de transport orăşeneşti va fi mai mare.
Soluţia Ilfovului a fost aplicată deja de Consiliul Local al oraşului Voluntari, care a introdus încă din 2006 autobuze ce asigură transportul public de persoane pe rute care se prelungesc în Bucureş ti. Pe cele patru trasee existente, beneficiază de reduceri elevii, studenţii şi pensionarii, iar pentru bătrânii de peste 70 de ani şi pent