Criza economică a determinat alocarea unui buget redus pentru Ziua Îndrăgostiţilor. De Valentine’s Day, românii care mai au o brumă de bani preferă să meargă în locaţii apropiate de ţară şi să se cazeze la hoteluri ieftine.
Cererea pentru pachetele turistice realizate de agenţiile de turism pentru Ziua Îndrăgostiţilor a scăzut cu 30% faţă de anul trecut, din cauza crizei economice.
"În condiţiile actuale, de criză financiară, când foarte mulţi oameni rămân fără loc de muncă, unii se gândesc să mai economisească ceva bani. Astfel, renunţă la unele mofturi, cum este minivacanţă de Ziua Îndrăgostiţilor, însă îşi oferă cadouri acasă. Anul acesta, cererea pentru pachetele turistice realizate pentru Ziua Îndrăgostiţilor a înregistrat o scădere atât pentru destinaţiile externe, cât şi pentru cele interne. Se observă o tendinţă a clienţilor de orientare a cererii către structurile de cazare cu condiţii de confort medii într-o destinaţie apropiată de ţară", a explicat Traian Bădulescu, purtătorul de cuvânt al Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT).
CERERE MICĂ
Estimările operatorilor din turism sunt sumbre. "Anul acesta, pachetele de Valentine’s Day, în special pachetele scumpe, au înregistrat scăderi de 30%, în timp ce pachetele low-cost au înregistrat o creştere cu 10%", a declarat Ciprian Enea, consultant Besttourism.
Deşi mai sunt doar câteva zile, agenţiile mai au locuri berechet în mai toate destinaţiile. "O reducere a cererilor s-a înregistrat şi la pensiunile de la noi din ţară, mai ales că Ziua Îndrăgostiţilor a picat la o săptămână după vacanţa copiilor, ceea ce a dat înapoi multe familii. Locurile nu au fost vândute, preţurile nu au fost modificare, însă orice serviciu suplimentar, cum ar fi o cină romantică, acces la piscină, saună sau masaj, se plăteşte suplimentar", ne-a declarat Maria