Tot mai mulţi români renunţă la contractele de leasing sau folosesc transportul în comun în loc de taximetre. Criza economică deblochează traficul din marile oraşe. Sursa: Vlad StănescuSursa: Marius Nica
1 /.
Dacă, până acum câteva luni, străzile Bucureştiului - considerat cel mai aglomerat oraşal ţării - erau înţesate de maşini, de acum poliţiştii spun că au rămas doar câteva intersecţii „dureroase“, la ore de vârf.
Cauze sunt mai multe, însă toate se leagă de lipsa banilor: maşinile achiziţionate „pe firmă“ s-au împuţinat, bugetele familiale pentru combustibil sunt mai mici, iar mulţi dintre cei care au cumpărat autovehicule în leasing încep să renunţe la ele pentru că nu-şi mai permit să plătească ratele.
Străzi tot mai libere
Situaţia este certificată de poliţiştii de la Brigada Rutieră. „A scăzut vizibil numărul de maşini care circulă pe străzile Capitalei. Dacă până acum mai toate arterele principale ale oraşului erau înţesate de vehicule pe tot parcursul zilei, acum au rămas doar câteva artere sau intersecţii în care traficul este mai aglomerat doar dimineaţa şi seara, au precizat poliţiştii. Unul dintre motivele scăderii valorilor de trafic ar fi - în opinia acestora - şi faptul că bucureştenii au re nunţat să mai folosească maşina pentru o parte din deplasările în oraş.
Mihai Vlădărău, purtătorul de cuvânt al Regiei Autonome de Transport Bucureşti (RATB), admite, la rândul său, că în ultima lună s-a circulat mai uşor prin oraş. „Se vede cu ochiul liber că a scăzut numărul maşinilor private, iar asta a condus la o circulaţie mai fluentă a mijloacelor de transport RATB. Se observă şi o tendinţă de creştere a numărului călătorilor“, a comentat acesta.
Taximetriştii nu au însă mari motive de bucurie. „Au scăzut şi numărul de comenzi, şi încasările. Criza a culminat în luna ianuari