De la începutul acestui an, şoferii care ies din Ploieşti pe DN 1, spre Bucureşti, au parte de o surpriză plăcută: se circulă lejer, fără blocaje în trafic de zeci de minute. Sursa: Marius Nica
În schimb, trenurile au început să se umple din nou de navetişti. Motivul: restrângerea activităţii în domeniul construcţiilor, al comerţului şi al distribuţiei a determinat conducerile companiilor să fie mai atente cu cheltuielile de transport. Astfel, tot mai multe firme le-au „confiscat“ angajaţilor maşinile de serviciu, cu care făceau naveta. „Luna trecută am fost nevoit să returnez firmei de leasing cinci autoturisme cu care an gajaţ ii mei făceau teren. Nu mai am bani să plătesc ratele, aşa că am renunţat la o parte dintre angajaţi şi, implicit, la maşinile de serviciu“, povesteşte Paul Oprea, patronul unei agenţii imobiliare.
Potrivit Poliţiei Rutiere Prahova, numărul maşinilor care tranzitează DN 1 a scăzut cu până la 20% faţă de luna decembrie 2008. „Nu-mi vine să cred cât de bine se circulă acum. Înainte îmi lua o oră să ies din Ploieşti“, spune Dan Tomescu, şofer la o firmă de transport persoane pe ruta Ploieşti-Bucureşti.
Încasări cu 15% mai mari
Pe de altă parte, mulţi ploieşteni care fac naveta au apelat din nou la călătoriile cu tre nul. „Cel puţin la trenurile de dimineaţă, spre Capitală, în casă rile au crescut cu 15%. Dacă până acum majoritatea clienţilor era formată din pensionari şi studenţi, acum sunt oameni din toate categoriile“, spune Maria Ionescu, casieră la staţia CFR Ploieşti Sud. „Înainte făceam naveta cu maşina, dar de la firmă nu se mai decontează bonurile de benzină, aşa că merg cu trenul, că e mai ieftin“, recunoaşte Andrei Pascu, angajat al unei multinaţionale din Bucureşti.
Destul de afectat de criza economică este şi transportul în comun din Ploieşti. „Din cauza restrângerii acti