Interesul crescut pentru achizitiile online din luna indragostitilor si sarbatorile din luna martie vor aduce cresteri ale traficului portalului ShopMania cu 12%, ajungand pana la 2 milioane de vizitatori pe luna, potrivit lui Arthur Radulescu, director general Asesoft Net.
Cele mai cautate produse in perioada februarie – martie sunt ceasurile, parfumurile, bijuteriile si florile, in special trandafirii rosii, vizitatorii portalului generand vanzari ale acestor magazine cu 65% mai mari decat in restul anului. De altfel, in aceasta perioada, utilizatorii aloca mai mult timp cautarii celui mai bun produs si acceseaza mai multe pagini decat in celelalte luni ale anului.
Gradul ridicat de interes este generat si de faptul ca magazinele online au preturi cu pana la 30% mai mici fata de cele cele traditionale, iar in acest moment pretul este principalul factor de decizie in efectuarea unei achizitii. Peste 15% dintre magazinele prezente pe ShopMania aplica in aceasta perioada discount-uri si promotii produselor comercializate.
"Pe langa produsele specifice acestei perioade, remarcam ca preferintele romanilor se indreapta catre divertismentul digital, console pentru jocuri video, MP3 playere, sisteme home cinema, produse care au adus, inca din luna ianuarie, o crestere a traficului cu 15% comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut. Aceasta s-a concretizat in peste 250.000 de utilizatori", declara Arthur Radulescu, director general Asesoft Net.
Aproximativ 10.000 de utilizatori au cautat produse legate de home entertainment in ultima luna. Pe langa acestea, utilizatorii ShopMania isi manifesta interesul si pentru achizitionarea telefoanelor, laptop-urilor, precum si a articolelor de mobila, a consolelor de jocuri, a iPod-urilor si a camerelor video.
Un criteriu important pentru luarea deciziei de achizitie in mediul online il constituie come