O înregistrare audio făcută în morga Institutului Naţional de Neurologie şi Boli Neurovasculare (fostul Spital 9), care deserveşte şi spitalele „Alexandru Obregia” şi „Bagdasar O înregistrare audio făcută în morga Institutului Naţional de Neurologie şi Boli Neurovasculare (fostul Spital 9), care deserveşte şi spitalele „Alexandru Obregia” şi „Bagdasar Arseni”, scoate la iveală modul în care până şi morţii au devenit o „marfă”.
Un fost angajat al firmei de servicii funerare Lery&Giro, care funcţionează la subsolul morgii, a povestit dedesubturile afacerii cu cadavre.
Microfoane pentru îmbălsămători
„Patronul meu a venit într-o dimineaţă la firmă, a închis uşa după el şi mi-a zis că va instala un microfon în tavan pentru a asculta ce vorbesc îmbălsămătorii din morga de deasupra”, ne-a mărturisit fostul angajat, care pretinde că acest episod s-a consumat în primăvara anului trecut.
Reprezentanţii firmei de servicii funerare ar fi ascultat tot ce vorbesc îmbălsămătorii cu familiile morţilor, timp de zece zile. Aceste probe ar fi fost strânse pentru şantajarea personalului de la morgă, acuzat că nu furniza frecvent clienţi firmei de servicii funerare.
Fostul angajat spune că microfonul a fost instalat prin executarea unei găuri în tavanul firmei, care comunică direct cu biroul autopsierilor.
La un moment dat, reprezentanţii firmei de pompe funebre şi-au dat seama de gravitatea gestului lor. Prin urmare, au îndepărat cablul din tavan şi au astupat gaura. O parte din CD-urile cu înregistrări a ajuns însă în mâna fostului angajat.
„Reprezentanţii firmei Lery&Giro ni s-au plâns că nu le furnizăm morţi, clienţi. Contractul nu prevedea aşa ceva”, ne-a spus Anca Buliman, manager „Bagdasar Arseni”. În acelaşi timp, conducerea Institutului Naţional de Neurologie şi-a ameninţat angaj