Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti devansează aeroporturi de renume la mai multe capitole privind calitatea serviciilor, conform unui studiu citat de Ministerul Transporturilor.
La capitole precum "Meticulozitate şi atenţie în efectuarea controlului de securitate", "Timp de aşteptare pentru controlul de securitate" şi "Sentimentul de siguranţă şi securitate în aeroport", aerogara Otopeni se plasează înaintea unor aeroporturi precum Charles de Gaulle, Londra, Bruxelles, Madrid, Frankfurt, Milano, conform cercetării realizate de Consiliul Internaţional al Aeroporturilor (ACI) pe baza răspunsurilor oferite de pasageri în intervalul octombrie - decembrie 2008.
În ceea ce priveşte facilităţile, Otopeniul este perceput ca un aeroport prietenos, în care călătorii nu au de parcurs distanţe mari până la punctele de interes şi beneficiază de indicatoare de informare şi direcţionare care facilitează orientarea, pasagerii acordând punctaje care plasează aeroportul pe acelaşi loc cu Viena, Atena, Zurich sau Helsinki.
Rezultate bune au fost înregistrate şi la secţiuni precum „Preţuri accesibile pentru parcările publice”, „Uşurinţa de a face conexiuni cu alte zboruri”, „Timpul de aşteptare la control paşapoarte”, „Ambianţa din aeroport”, „Confort în zona porţilor de îmbarcare”.
Totodată studiul a indicat şi un potenţial pentru îmbunătăţire în segmente conexe transportului aerian, precum transportul la/de la aeroport, restaurante, shopping, WI-FI, schimb valutar.
Colectarea datelor pentru Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti a fost efectuată de studenţi la Facultatea de Inginerie Aerospaţială din Universitatea Politehnică şi interpretate de Consiliul Internaţional al Aeroporturilor, se mai menţionează în comunicatul Ministerului.
La studiu au participat 125 de aeroporturi din întreaga lume.
Ci