Chiar şi atunci când se fac promoţii, preţurile produselor în hipermarketurile de la noi sunt mai mari decât în alte state membre UE. Sursa: Răzvan Vălcăneanțu
Hipermarketurile româneşti au printre cele mai scumpe produse la promoţii din Europa. Astfel că, în timp ce la noi un litru de ulei costă între 4 şi 6 lei, în Polonia, spre exemplu, acesta ajunge la 2,7 - maximum 3 lei. Laptele UHT (ultra high temperature) se vinde cu peste 4 lei pe litru la noi, iar în ţări precum Germania sau Franţa costul nu depăşeşte 2,8-3,2 lei/litru.
Ouăle româneşti, achiziţionate la pachet de zece, costă peste 6 lei, pe piaţa noastră, comparativ cu Polonia, unde acestea se vând la jumătatea preţului din ţara noastră. „Produsele din România sunt mai scumpe decât cele din alte ţări cu 4%-18% şi aici mă refer la fructe, legume, sucuri şi lactate”, ne-a declarat Tudor Dorobanţu, secretar general al Agrostar. Cel mai scump produs găsit la promoţiile din ţările europene sunt căpşunile la caserolă. Retailerii le vând pe piaţa locală la un preţ de 10-12 lei caserola de 250-300 de grame. În Belgia, Franţa sau Grecia cu aceeaşi bani se poate lua aproape un kilogram de căpşuni. (A contribuit Alexandru Busuioc)
FĂRĂ PIAŢĂ DE DESFACERE
Produsele autohtone zac în depozite
Avem sute de mii de tone de fructe şi legume care putrezesc în depozite din diferite zone ale ţării, în ciuda faptului că în perioada noiembrie şi martie importăm 90% din aceste produse.
Potrivit producătorilor, în Covasna şi Harghita avem peste 150.000 de tone de cartofi care stau şi putrezesc pentru că nu au unde să fie vânduţi. În mod normal, aceşti cartofi s-ar comercializa cu 80 de bani sau 1 leu kilogramul. „La fel şi la mere, avem mii de tone numai pe Valea Dâmboviţei care stau, fără a fi vândute, pentru că nu are cine să le cumpere. Acestea se vând