Ca să-ţi spui păsul în faţa edilului de sector trebuie să aştepţi cel puţin două săptămâni. La Oprescu, dacă suni azi, ai putea intra în 2011. Sursa: Mediafax Foto
„Cetăţenii şi-au dorit acces la primar pentru a-şi transmite mesajele şi doleanţele, uşa mea a fost deschisă în permanenţă, zi de zi, practic nu am mai avut weekenduri. Am acordat mai multe audienţe în aceste şase luni decât au făcut-o toţi primarii Capitalei în ultimii zece ani”, se bătea cu pumnul în piept Sorin Oprescu, pe 9 decembrie 2008, în faţa Consiliului General, după jumătate de an de mandat.
Şi azi, dacă pleacă în vizită de lucru prin oraş şi vreun bucureştean îl trage de mânecă în vreo problemă - ba o locuinţă socială, ba un spaţiu verde măcelărit -, Oprescu rezolvă pe loc. Verbal. Fie pasează problema la vreun consilier, fie îl invită pe cetăţean în audienţă.
Socotind, însă, după lungimea listei de aşteptare, întâlnirea cu primarul Capitalei ar putea avea loc, în cel mai fericit caz, peste doi-trei ani!
„Nu sunaţi, mai ies eu din când în când”
La telefonul Primăriei Generale, setat pe preluări de probleme cetăţeneşti, cineva ne spune că la primarul Oprescu s-au înscris deja vreo 1.300 de persoane, cam 31 de tabele a câte 40 de oameni.
Pe ideea „Nu sunaţi, mai ies eu din când în când”, edilul-şef mai cere, uneori, câte un tabel. „Nu ni s-a mai cerut unul din noiembrie 2008, aşa că n-aş putea să vă zic când veţi fi primită”, ne lămureşte vocea de la telefonul cetăţeanului. Să fie un tabel pe lună şi socoteala arată că i-am putea vedea ochii doctorului Sorin Oprescu cam peste doi ani şi jumătate.
Viceprimarul Mircea Raicu, proaspăt instalat în funcţie, nu dă audienţe. Iar celălalt, Robert Ionescu, nu prea are pe ce, domeniul lui de activitate fiind turismul. Problemele se rezolvă, aşadar, la alte direcţii d