În urma procedurii de atribuire a licenţelor organizată de Primăria Ploieşti, taximetriştii particulari înscrişi la licitaţie au fost eliminaţi de pe piaţă.
Pentru a obţine o autorizaţie, aceştia ar fi trebuit să aibă dispecerat radio şi investiţii masive în parcul auto. Săptămâna trecută s-a terminat procedura de atribuire a 21 de autorizaţii taxi organizată de Primăria Ploieşti. Toate licenţele au fost câştigate de şapte firme de profil, în detrimentul taximetriştilor particulari. Aceştia din urmă susţin că au fost eliminaţi de pe piaţă din cauza unui punctaj incorect, pe baza căruia au fost stabiliţi câştigătorii.
„Chiar dacă întruneam toate condiţiile nu obţineam nota minimă cu care s-a luat ultima autorizaţie. Asta deoarece au fost punctate la maximum cerinţe precum să ai dispecerat radio - 10 puncte sau investiţia în parcul auto - până la 50 de puncte. Eu, ca taximetrist particular, nu pot avea nici dispecerat şi nici o sută de maşini aşa cum au firmele. Practic, m-am prezentat degeaba la licitaţie”, a declarat Ion Popescu, unul dintre taximetriştii particulari, care nu au avut nicio şansă de câştig, deşi are experienţă de 12 ani, o maşină nouă, dotată cu aer condiţionat şi un volum mare al portbagajului.
De partea cealaltă, autorităţile locale invocă respectarea legislaţiei.
„Din păcate pentru taximetriştii particulari, legea nu mai face nicio diferenţă între persoana fizică autorizată şi persoana juridică. Noi nu am făcut decât să respectăm criteriile stabilite prin lege. Îi înţeleg pe taximetriştii particulari, dar şi investiţiile în confortul clienţilor trebuia să se regăsească în acel barem”, a declarat Nicolae Nan, directorul Direcţiei de Mobilitate şi Trafic Urban din Primăria Ploieşti şi preşedintele comisiei de licitaţie.
În Ploieşti, din cele 921 de taximetre