- Marile companii de transport sustin ca politistii maghiari le "vaneaza" soferii.
Transportatorii rutieri din vestul tarii isi infiinteaza o asociatie care sa apere interesele celor care au cazut victime ale abuzurilor comise de autoritatile maghiare. Ei au contactat juristi maghiari, care ii vor apara pe romanii nedreptatiti. Asociatia are peste 5.000 de membri, adica firme cu cateva zeci de mii de TIR-uri.
Asociatia Patronala a Transportatorilor Europa 2002 (APTE 2002) a semnalat mai multe asemenea cazuri de abuzuri la care au fost supusi transportatorii romani in tara vecina. Este vorba despre controale si amenzi excesive, sechestrarea camioanelor, toate acestea in conditiile in care exista directive europene clare in domeniu, ignorate sau neaplicate de autoritatile ungare. Sigrid Mayer, secretarul APTE 2002 a explicat ca, in baza acelorasi directive ale Uniunii Europene, Ungaria si Romania au legi diferite in domeniul transporturilor rutiere.
Astfel, in timp ce in Romania, prin Ordonanta 37, transportatorul prins ca a incalcat legea, daca este vorba despre o abatere minora primeste doar avertisment, iar daca plateste amenda in 48 de ore, achita jumatate din valoarea ei, in Ungaria, prin ordonanta 57/2006 sunt date direct amenzi, care sunt sume fixe. "Este iesit din comun zelul cu care se aplica aceasta ordonanta care aduce bani grei la bugetul Ungariei", a explicat Sigrid Mayer. In Ungaria, cinci institutii au dreptul de a face controale asupra transportatorilor. Astfel, un TIR poate fi controlat si amendat de cel putin cinci ori in Ungaria. Pentru folosirea incorecta a tahografului, amenda este de 400.000 forinti, adica aproximativ 6.000 de euro, pentru depasirea tonajului, 300.000 de forinti (1.300 euro) etc. Insa, pentru a avea siguranta ca transportatorul roman plateste amenda, TIR-ul este sechestrat, sunt retinute actele so