În ultima perioadă, tot mai mulţi comercianţi români afectaţi de criză încearcă să atragă clienţi în magazin cu ajutorul pisicuţei Feng Shui care face semn cu lăbuţa din vitrină. Unii zic că talismanul japonez aduce clienţi.
La vremuri de criză, soluţii de criză: în ultima perioadă, tot mai mulţi comercianţi apelează la tot felul de tehnici Feng Shui pentru a atrage cumpărători. Aşa se explică apariţia în vitrinele diverselor magazine, cu sau fără vad comercial, a lui Maneki Neko, motanul norocos care, în tradiţia japoneză, atrage bogăţia, sănătatea şi clienţii.
MASCOTA. Nu este vorba despre un pisoi adevărat, ci despre o figurină animată, care face semn din lăbuţă, parcă invitând muşterii să treacă pragul prăvăliei. În ultimii ani, renumele de talisman norocos al acestui motănel s-a răspândit mult în afara graniţelor Japoniei, iar cum comercianţii autohtoni se numără printre cei mai afectaţi de criza financiară, l-au adoptat rapid pe Maneki Neko. "Am mers prin diverse oraşe din ţară şi peste tot am văzut astfel de pisicuţe. Nu ştiam ce reprezintă, dar le vedeam în foarte multe vitrine. Când am întrebat despre ce este vorba, am avut norocul să dau peste un vânzător pasionat de arta Feng Shui, care mi-a explicat în amănunt despre ce este vorba. Evident, am cumpărat-o şi am pus-o şi în vitrina noastră. Să ştiţi că a avut efect: prima oară, clienţii priveau uimiţi pisoiul ce dădea din lăbuţă, după care intrau. Unii dintre ei întrebau ce-i cu acest talisman, alţii nu spuneau nimic, dar tuturor li se citea curiozitatea în ochi", ne-a spus un comerciant din Brăila.
DUBLA MISIUNE. Acesta are două figurine în vitrină, una care agită lăbuţa stângă, iar cealaltă pe cea dreaptă. Evident, fiecare din cele două talismane are semnificaţia proprie: legenda spune că cel cu stânga invită clienţi în magazin, iar cel cu dreapta atrage bani