În prezent, piaţa românească de lux este evaluată la 185 milioane de euro, exceptând hotelurile şi parfumeria, în creştere faţă de aceeaşi perioadă anului trecut. Prada şi Hermes şi-au anunţat intenţia de a intra pe piaţa românească, iar oficialii celui mai mare complex de lux din SUA, Saks Fifth Avenue, au Bucureştiul în cărţi. Reprezentanţii unor branduri de lux de renume, ca Davino, Canali, Royal Cigars, L’Occitane, Audi s-au reunit, ieri, la cea de-a şaptea ediţie a „Luxury Days“, întâlnire organizată de CPP Management Consultants.
Discuţiile s-au concentrat pe evoluţia pieţei de lux din România în contextul crizei financiare. În ciuda unor scăderi înregistrate de anumite segmente, dar şi a ieşirii de pe piaţă a unor branduri ca Hugo Boss şi Salvatore Ferragamo, luxul în România a ajuns la 185 milioane de dolari, în creştere cu aproximativ 30 milioane de dolari faţă de anul anterior.
Prezent pentru a doua oară în România, vicepreşedintele celui mai mare complex de lux din SUA, Saks Fifth Avenue, David Pilnick, a afirmat că România se află în planurile de expansiune ale companiei.
Hotelurile şi sectorul auto, cele mai afectate
Bucureştiul este şi singurul oraş din Europa de Est care este vizat de compania americană. „Suntem la început pe această piaţă. Ne-am gândit la câţiva investitori.
Am vorbit deja, dar nu pot să dau detalii. Ca zonă, Calea Victoriei, evident. Este exact locul de care avem nevoie. Suntem în discuţii cu diverşi proprietari de imobiliare“, a afirmat pentru „Adevarul“, David Pilnick.
Saks Fifth Avenue nu este singura marcă de lux care cercetează piaţa românească, a doua ca mărime din Europa de Est. Brandurile Prada şi Hermes şi-au anunţat deja intenţia de a veni în România, primul chiar printr-o investiţie directă, după cum spune directorul CPP Management Consul