Specialiştii din domeniu estimează pentru 2009 şi o diminuare cu o treime a costului unităţilor de cazare. Investitorii în hoteluri rămân interesaţi de România. Motivul principal este reprezentat de preţurile în scădere ale terenurilor şi proprietăţilor. „Preţurile hotelurilor din România vor scădea anul acesta cu peste 30%, pe fondul crizei economice, iar tranzacţiile vor înregistra diminuări de 70%”, a declarat recent Sorin Ionescu managing partner al companiei de consultanţă hotelieră Fivestar Hospitality.
Daniel Bilak, directorul firmei de consultanţă Cameron McKenna, spune că în intervalul ianuarie-octombrie 2008, sectorul hotelier din România a înregistrat creşteri de 20%, perioadă urmată însă de o reducere de 30% a numărului de vizitatori, pe fondul crizei. „Probabil că 2009 nu va fi un an atât de prost precum a fost estimat, cu toate că multe companii îşi reduc bugetele şi preferă servicii hoteliere mai ieftine”, mai spune Bilak.
Investitorii pariază pe extindere
Deşi previziunile pentru acest an nu sunt ascendente, investitorii continuă să aibă încredere în piaţa hotelieră românească . Unul dintre marii jucători care şi-au anunţat săptămâna trecută intenţia de a-şi extinde operaţiunile este grupul care deţine lanţul de hoteluri JW Marriott.
„Proprietarul hotelurilor Marriott cercetează în prezent piaţa românească pentru a stabili noi direcţii locale de extindere. Aceste oraşe, din primele cercetări sunt reprezentate de Bucureşti, Cluj-Napoca şi Timişoara”, a spus directorul general al JW Marriott România, Kurt Strohmayer în cadrul Forumului Industriei Hoteliere de săptpmâna trecută.
Reprezentanţii lanţului hotelier nu au spus însă care va fi valoarea totală a investiţiilor. De asemenea, oficialul Marriott susţine că România se află într-un moment foarte bun pentru investiţii, deoarece pr