După ce grupul-mamă a decis să renunţe la bancă, oficialii branch-ului spun că afacerea locală se dezvoltă prea repede.
După ce s-au făcut diferite speculaţii pe vânzarea Royal Bank of Scotland România pe motiv că a fost trecută în partea „rea” a marelui grup bancar RBS, reprezentanţii locali prezintă, într-un interviu acordat „Evenimentului zilei”, o explicaţie interesantă pentru acest lucru. „În primul rând, RBS România nu a fost plasată în partea «rea» a grupului, ci în cea «bună». Ea reprezintă un business foarte performant. Branch-ul a fost trecut în partea de «căutare a unei noi şefii» pentru că grupul nu mai are nici puterea financiară şi nici pe cea umană de a mai investi într-o afacere care creşte atât de rapid ca aceasta din România”, ne-a declarat Haris Hanif, directorul diviziei de retail RBS România. Motivul pentru care sucursale precum cele din Germania sau SUA nu au fost trecute pe lista de vânzare este unul destul de simplu, mai ales că „băncile bune” sunt din ţările care au intrat primele în recesiune.
„Eu zic că este destul de greu să vinzi o bancă precum cea din Germania, pentru că nu există cumpărători pentru aşa ceva, mai ales în economia din prezent”, ne-a mai spus reprezentantul RBS România. Grupul RBS, ca organizaţie, a decis la nivel global să revină la vechiul model. Adică vrea să se concentreze pe pieţele din Anglia, SUA şi alte câteva ţări, unde vor încerca să facă afaceri numai pe partea de corporate cu primele 3.000 de companii din lume.
Băncile mari din România s-au lăcomit
Băncile cu multe sucursale din piaţă au adoptat o strategie bazată pe o creştere economică pe termen nedeterminat, crede Haris Hanif. „Pe lângă faptul că au deschis agresiv foarte multe sucursale, cred că au şi împrumutat foarte multe persoane care acum nu-şi mai permit să plătească ratele. Iar o a treia greşeală ţine