Jumătate dintre proprietarii de automobile din România nu trec pe la benzinării nici măcar o dată pe lună, arată studiul BrandExpress. Sursa: Răzvan Vălcăneanțu
Soferii români îşi încarcă rezervoarele de benzină din ce în ce mai rar, scrie în ediţia din această săptămână a revistei Capital. Asta rezultă din datele studiului Brand Express, potrivit căruia frecvenţa de alimentare a scăzut brusc în primele două luni ale anului, semn că românii devin din ce în ce mai calculaţi în privinţa banilor alocaţi pentru benzină. Astfel, dacă în toamna lui 2008, incidenţa alimentării fusese constantă, de 55,1% în octombrie şi 55,3 în noiembrie, în ianuarie 2008 a scăzut la 53,4%, iar în februarie până la 50,3%.
Comportamentul de consum se schimbă greu
Brandul preferat al şoferilor este Petrom, relevă sondajul BrandExpress, realizat de compania de cercetare Eurodata Management, membră a Dedalus Group. În ultima parte a anului trecut, Petrom a reuşit să-şi consolideze poziţia pe piaţă şi să câştige mai mulţi clienţi, în timp ce alte mărci, cum ar fi OMV sau Lukoil, au mai pierdut câteva procente.
„Elementele cele mai importante în con strucţia unui brand de benzinării sunt reţeaua de distribuţie, calitatea carburanţilor şi serviciile conexe oferite. Am exclus din listă preţul, pentru că acest criteriu pare un dat pe orice piaţă”, explică Andrei Iordache, consultant al companiei de consultanţă de marketing Visionwise, de asemenea membră a Daedalus Group. În cadrul benzinăriilor, elementul esenţial în bătălia pentru cota de piaţă este poziţia.
„Pe această piaţă, proximitatea generează loialitate, subliniinduse astfel importanţa numărului şi a calităţii poziţionării benzinăriilor pentru sporirea cotei de piaţă. În acest sens, datele indică benzinăriile OMV ca fiind poziţionate astfel încât să genereze cel mai intens trafic