Luminiţa Dobrescu, una dintre fermecătoarele noastre concurente la cea de-a doua ediţie a "Cerbului de Aur", îşi începea pregătirea artistică prin februarie 1969, în noua clădire a TVR din Dorobanţi. Terminat de curând, edificiul îşi aştepta locatarii... Noi, însă, cei care organizam evenimentul, grăbiţi, inauguram cabinele de machiaj de la primul etaj cu un motiv întemeiat, sosea de la Paris o stilistă renumită, profesionistă de succes, cu ani buni de carieră internaţională, doamna Mireille, o prezenţă de-a dreptul surprinzătoare pe care numai Tudor Vornicu a reuşit să o impună în acei ani în România.
Fetele noastre păşeau pe scena Festivalului de la Braşov la început de carieră înzestrate însă cu talent, voci bune şi personalitate. Şi tocmai ţinând cont de aceste evidente calităţi, gândisem colaborarea cu un stilist rafinat care să le pună în valoare şi, de ce nu, să atragem atenţia asupra româncelor, aprecierile şi... succesul!
COSTUMUL EVEI. Aşadar, în premieră absolută: un stilist din Franţa în casa Televiziunii Române. Prima întâlnire, primul şoc, nici un sfat înainte de studierea lor, pe rând, doar în costumul Evei! Au loc mici discuţii, jenă, reţineri, poate şi câteva lacrimi ştiute numai de ele, dar hotărârea doamnei Mireille rămâne definitivă.
"Măsurătorile" din ochi ale stilistei aplicate siluetei, dimensiunile în raport cu înălţimea, culoarea ochilor, a pielii, a părului, dar şi micile imperfecţiuni (doamna Mireille a stat ore întregi tęte-ŕ-tęte cu fiecare fără să lase pe nimeni să asiste la aceste şedinţe de lucru secrete) împreună cu muzica, ritmul ei şi apoi versurile traduse cât mai corect au completat aprecierile exigentei doamne pariziene, creionând şi definind o vestimentaţie strict personalizată.
FARMEC ŞI FEMINITATE. Curg apoi sugestiile privind ţinuta, atitudinea, mişcarea scenică, zâmbetul. O dată însuşite... c