Un profesor băcăuan a inventat o formulă de plată a dascălilor după performanţă, în timp ce guvernul vrea să scape de 20.000 de cadre. Sursa: Vlad Stănescu
Guvernul a propus ieri disponibilizarea a 20.000 de cadre didactice sau îngheţarea salariilor pentru această categorie de bugetari. Sindicaliştii nu sunt de acord. „Nu vom accepta această curbă de sacrificiu, rămânem în divergenţe şi suspendăm negocierile”, a declarat Aurel Cornea, preşedintele Federaţiei Sindicatelor Libere din Învăţământ, care a adăugat că soluţiile propuse de guvern ar trebui să reducă bugetul din educaţie cu 811 milioane de lei.
Şi Gheorghe Isvoranu, preşedintele Federaţiei Sindicatelor din Învăţământ „Spiru Haret”, spune că o astfel de măsură e inacceptabilă şi că, în două zile e posibil să redeschidă conflictul de muncă, iar profesorii să iasă, din nou, în stradă. În acest context zbuciumat, profesorul de matematică Ioan Ursu, din Bacău, a inventat o metodă care, zice el, ar rezolva problema recompensei materiale a dascălilor. Prin metoda lui, un profesor bun de liceu ar putea câştiga 4.500 de lei, inspectoratele s-ar desfiinţa şi singurii care ar supraveghea activitatea colegilor de la catedre ar fi profesorii merituoşi. Ministrul Andronescu şi liderii de sindicat văd, însă, în invenţia lui Ursu doar o utopie.
Video-profesorul
Proiectul prin care Ioan Ursu vrea să revoluţioneze învăţământul românesc s-a născut în 2002, odată cu ideea ca fiecare profesor să-şi filmeze lecţiile de la clasă. „Orele ar putea fi stocate, elevii ar putea relua explicaţiile acasă când nu înţeleg ceva la clasă. La sfârşit de an, lecţiile s-ar aduna într-un video-manual reprezentând «dovada» şi obiectul evaluării profesorului”, explică băcăuanul, care crede că filmatul orelor i-ar responsabiliza pe profesori şi pe copii deopotrivă.
În proiectul lui Urs