In vreme de criza, personalul agentiilor si al dezvoltatorilor imobiliari se cam plictiseste si, printre picaturi, se mai ocupa si cu realizarea de sondaje printre cei cativa potentiali clienti care le mai trec pragul.
Pentru autoincurajare, una dintre maretele concluzii desprinse in urma unui sondaj realizat de Eurometropola arata "disponibilitatea persoanelor fizice din clasa middle de a achizitiona o casa in scopul locuirii".
La capitolul profilul clientilor, dezvoltatorii se plang ca aceasta criza a marcat personalitatea acestora.
"Targul Imobiliar National a contribuit in mod decisiv la o analiza completa a pietei de specialitate. Am identificat cu acest prilej o schimbare a potentialului cumparator, care este mult mai indecis si mai dificil", se arata intr-unul dintre sondajele amintite.
In plus, agentiile imobiliare sunt de-a dreptul contrariate pentru ca "vizitatorii care vin la aceste targuri nu sunt interesati sa cumpere chiar din prima zi a evenimentului".
In plus, acestia au pretentia pentru "o prezentare completa a fiecarui proiect in parte, au nevoie de foarte multa informatie ca sa poata compara, astfel incat decizia finala sa fie una selectiva", au precizat reprezentantii EuroMetropola.
In functie de varsta clientilor interesati de achizitia unei case, sondajul arata ca procentul cel mai mare apartine persoanelor cu varste cuprinse intre 30 si 40 de ani, si anume 60%.
20 de procente sunt atribuite categoriei de varsta 25-30 de ani, in timp ce doar 15% din potentialii clienti cu varste intre 40 si 50 de ani sunt interesati de achizitionarea unei locuinte.
Doar 5% din cereri pentru segmentul rezidential au venit din partea persoanelor de peste 50 de ani. Sondajul realizat mai arata ca aproape 80% din persoanele care doresc in aceasta perioada sa achizitioneze