Omul de afaceri Dinu Patriciu, firme care au câştigat datorită apropierii de PNL, dar şi unii dintre politicienii liberali au pus umărul, în 2008, la finanţarea partidului. Sursa: Mediafax
Oficial, PNL a încasat 37.000.000 de lei, din care partea cea mai consistentă, 27.400.000 de lei, a provenit din donaţii.
Cel puţin la nivel oficial, omul de afaceri Dinu Patriciu nu a avut o contribuţie spectaculoasă, el sponsorizând anul trecut PNL cu 100.000 de lei. El a fost, însă, depăşit de alte firme care aveau interese mai concrete legate de PNL.
Cea mai consistentă donaţie în numerar, 250.000 de lei, a venit din partea firmei Fedmedia SRL din Ploieşti, firmă care a oferit şi în 2007, 190.000 de lei pentru PNL. Ajutorul financiar nu a fost dezinteresat. Firma Fedmedia este deţinută de Sebastian Ghiţă, care, anul trecut, a câştigat licitaţia pentru softul alegerilor, în valoare de 5 milioane de lei, prin intermediul firmei TeamNet International SA.
Ulterior, Sebastian Ghiţă a anunţat că renunţă la contract şi a pretins, într-o declaraţie acordată Evenimentului Zilei, că nu a sponsorizat doar PNL, ci a oferit sume egale şi PSD şi PDL. PNL a beneficiat şi de generozitatea unei firme din Tulcea, „Vinuri Dobrogene”, care a pompat 200.000 de lei în conturile liberalilor. De altfel, PNL pare să fi avut un succes deosebit în branşă. Printre sponsorii oficiali ai partidului figurează, tot cu 200.000 lei, Signus Romania, unic distribuitor al Murfatlar. Liberalii au primit 182.000 de lei de la o mică firmă din Buzău, care se ocupă cu comercializarea benzinei. Conturile PNL au fost rotunjite şi de firma Cardinal Motors, dealer Volkswagen, cu 128.000 de lei sau de Avicola Buzău cu 110.000 de lei.
Bani de la candidaţi
Dintre politicieni, se detaşează deputatul Ioan Ghişe şi fostul parlamentar Cătălin Zamfir, ca