Posturile TV s-au întrecut şi luni în a obţine audienţă pe seama scandalului iscat în jurul arestării omului de afaceri şi, în mare, se poate spune că au şi reuşit. De exemplu, postul Realitatea TV a fost lider de audienţă în timpul zilei, mai precis între orele 11.00 şi 16.00, reuşind să surclaseze televiziunile comerciale.
Recursul de care depindea soarta lui Gigi Becali pentru următoarele 25 de zile era, într-adevăr, un subiect de larg interes; modul în care televiziunile au ales să prezinte subiectul a variat însă, în funcţie de nivelul la care erau dispuse să coboare pentru cucerirea audienţei.
Partizanat, de la moderator la invitat
Mulţi dintre cei care s-au perindat pe ecranele televiziunilor, de-a lungul zilei, militau deschis pentru nesocotirea justiţiei şi pentru un sprijin necondiţionat acordat lui Becali, fără a fi temperaţi sau corectaţi de moderatorii talkshow-urilor respective. Mai mult, chiar aceşti moderatori se erijau, de multe ori, în „vocea” voinţei populare, care, chipurile, s-ar fi redus, în aceste zile, la două cuvinte repetate obsesiv: „Free Gigi”.
Apogeul a fost atins, şi de această dată, de OTV, care a instigat pe faţă la o „mini-revoluţie” în scopul eliberării lui Gigi Becali. Scopul nu era altul, bineînţeles, decât audienţa obţinută prin „pironirea” becaliştilor de micul ecran.
Dar şi posturile de ştiri au neglijat, în favoarea scandalului aducător de audienţă al cazului „Becali”, evenimente cu adevărat importante şi de interes care au avut „ghinionul” să se desfăşoare în aceste zile: protestele tinerilor din Republica Moldova, cutremurul devastator din Italia etc.
În loc de aceste informaţii, telespectatorii au avut parte, la nesfârşit, de insignifiantele opinii şi „analize” ale unor personaje precum membrii clanului Becali (în primul rând, „colericul” Giovanni,