Persoanele care lucrează la stat pot beneficia de tichete de vacanţă în acest an, numai dacă angajatorii au prevăzut fonduri cu această destinaţie în bugetele de venituri şi cheltuieli. Sursa: Răzvan Vălcăneanţu
Guvernul a decis sâmbătă că instituţiile publice pot acorda salariaţilor tichete cadou şi de vacanţă, după ce Ministerul Finanţelor a propus amânarea acestor bonusuri pentru anul viitor. Conform proiectului de ordonanţă adoptat la finele săptămânii trecute, „autorităţile şi instituţiile publice pot acorda tichete cadou şi tichete de vacanţă personalului din cadrul acestora, cu condiţia încadrării în cheltuielile bugetare aprobate cu această destinaţie”. Totodată, autorităţile locale pot acorda astfel de bonusuri numai din veniturile proprii.
S-a găsit înlocuitor pentru prime
Contactată de EVZ, Elena Udrea, ministrul Turismului, ne-a precizat că instituţia pe care o conduce nu a avut la data aprobării bugetului sume alocată pentru tichete întrucât nu erau încă aprobate.
„În momentul adoptării bugetului Ministerului Turismului nu existau tichetele de vacanţă, însă au fost prevăzute sume pentru primele de vacanţă, iar conform ordonanţei de urgenţă privind acordarea tichetelor, acestea înlocuiesc primele”, ne-a spus Udrea.
La jumătatea săptămânii trecute, au fost emise primele tichete de vacanţă. Acestea vor fi acordate anagajaţilor unei firme private din Capitală, potrivit companiei emitente Accor Services.
Având în vedere că au mai rămas puţine zile până la Paşte, este puţin probabil că bugetarii vor primi tichete de vacanţă pe care să le utilizeze pentru sărbătorile pascale. Valoarea maximă a tichetelor de vacanţă este de cel mult şase salarii minime pe an, adică 3.600 de lei. (A contribuit Ciprian Mailat)