INTERVIU. Arhidiaconul Nicolae Dima propune postul Trinitas, o televiziune, axată pe emisiuni culturale şi religioase, ca alternativă pentru divertismentul TV de proastă calitate. Sursa: Trinitas TV
La începutul Săptămânii Patimilor, arhidiaconul Nicolae Dima, director al Televiziunii Trinitas, care aparţine Patriarhiei Române, vorbeşte, pentru „Evenimentul zilei”, despre acest post de televiziune şi despre talk-show-ul pe care îl moderează, „Biserica Azi”.
Postul TV, finanţat 95 la sută de Biserică, îşi permite să ignore strategiile pentru audienţă în favoarea unei reţete care vizează alt tip de succes: 46% emisiuni sunt culturale, 40% au conţinut reli gios, iar restul sunt axate pe social şi informaţie.
EVZ: Ce-şi propune Trinitas TV şi cui i se adresează acest post de televiziune?
Nicolae Dima: Trinitas TV este un canal de comunicare creştin al Bisericii Ortodoxe Române, necesar în condiţiile în care 86% din populaţie se declară de confesiune creştin-ortodoxă. Plecăm de la constatarea că mai toate celelalte televiziuni se axează fie pe un ton agresiv, fie strict pe divertisment. Un aspect sobru, serios nu prea există la celelalte televiziuni, şi este exact ceea ce intenţionăm să ofere acest canal. Avem, la televiziunile comerciale, fie informaţii părtinitoare, livrate fără deontologie, fie un divertisment de calitate îndoielnică.
Trinitas TV îşi doreşte să fie o televiziune sobră, axată pe domeniul cultural, nu numai pe cel religios, aşadar o televiziune cultural-religioasă. În grila noastră, 46% dintre emisiuni sunt culturale, 40% au conţinut religios, iar restul sunt axate pe social şi informaţie. Trinitas TV nu are venituri din publicitate, ca urmare nu este supusă acestei presiuni pentru audienţă. Postul este finanţat în proporţie de 95% de Biserică, iar restul din sponsorizări, donaţii etc.
@N