Anularea garanţiei maşinii pe motiv că reparaţiile au fost făcute la un alt service decât cel agreat de importator încalcă legislaţia europeană. Sursa: Vlad Stănescu
Dealerii de automobile „ocolesc” legea europeană, în războiul cu service-urile independente atunci când vine vorba de reparaţia maşinilor în garanţie. „Reparaţia la un service, altul decât cel al reprezentanţei, te poate lăsa fără garanţia la maşina nouă. Ce fac service- urile dealerilor în acest caz nu este corect din punct de vedere moral şi nici măcar legal”, ne-a declarat Mădălin Roşu, şeful serviciului de management al daunelor Generali Asigurări.
Potrivit acestuia, la nivel european există o lege, încă din 2002, denumită Block Exemption Rule (BER), care amendează exact astfel de practici ale unor producători sau importatori. Nerespectarea acestei legi europene în România este confirmată şi de Constantin Stroe, vicepreşedintele Dacia. El spune că măsură nu este respectată la noi în procent de 100%, nici în cazul garanţiei unei maşini noi, dar nici în post-garanţie.
„Raţionamentul este simplu: omul se duce la un service unde ora de manoperă şi piesele sunt mai ieftine. Cu toate acestea, dacă piesa este branduită, nu este normal ca şoferul să-şi piardă garanţia auto”, ne-a declarat oficialul Dacia.
Precedent creat la şapte ani şi-n România
Guvernul a aprobat, ieri, un proiect de lege potrivit căruia vânzarea pieselor de schimb pentru autovehicule va trebui autorizată de către producătorul auto, astfel încât pe piaţă să fie puse în vânzare doar piese originale, conforme standardelor tehnice ale autovehiculelor. Mihai Lucanu, director al QBE Insurance, spune că respectiva garanţie auto nu ar trebui retrasă atât timp cât service-ul independent nu intră şi la partea motorizată şi lucrează numai cu exteriorul.
Sunt şi exemple î