Cel mai mare operator de telefonie mobilă din România, Orange, a înregistrat în primul trimestru al acestui an venituri de 264 de milioane de euro, în scădere cu peste 14%, comparativ cu trimestrul întâi din 2008. Sursa: Sorin Antonescu
Acesta este primul declin al veniturilor operatorului de când activează pe piaţa locală. „Variaţia reflectă evoluţia negativă de 15,3% a cursului valutar, impactul reglementării tarifelor, e fectele combinate ale scăderii pre ţurilor cu amănuntul şi ajustării consumului pe anumite segmente”, se arăta în comunicatul companiei.
Totodată, Orange a anunţat că, de mai bine de un an, rata de penetrare SIM în România a depăşit 100%, ceea ce a condus la încetinirea ritmului de creştere a numărului de clienţi în această perioadă. „Deşi primele semne ale crizei economice au început să se resimtă din trimestrul al patrulea al anului trecut, dimensiunea impactului a fost mai puternică în primul trimestru, aşa cum s-a întâmplat şi în alte industrii şi servicii”, a declarat Thierry Millet, CEO interimar Orange România.
Mai mulţi clienţi
În primul trimestru al anului 2009, numărul de clienţi Orange a înregistrat o creştere de 1,1% comparativ cu perioada similară a anului precedent, ajungând la aproximativ 10,12 milioane de utilizatori. Oficialii companiei anunţă că în acest an se vor axa ceva mai mult pe dezvoltarea serviciilor de internet mobil broadband. În primul trimestru al anului 2009, Orange avea 1.889.000 de clienţi broadband, o majorare cu 81% faţă de primul trimestru al anului anterior.
La nivel mondial, numărul de clienţi ai France Telecom a crescut cu peste 6%, astfel că, după primul trimestru 2009, compania are 183,5 milioane de utilizatori. Şi la capitolul venituri, France Telecom a avut un trend ascendent, chiar dacă a fost timid, de doar 0,4%, faţă de primele trei luni