Dupa ce si au jupuit clientii bancile trag teapa statului • In timp ce bancile bombardeaza restantierii cu zeci de scrisori, somatii, trimiteri in judecata, telefoane acasa sau la vecini, acestea trateaza cu indiferenta amenzile pe care le-au primit de la Protectia Consumatorului pentru practicile abuzive si incorecte • Desi au primit amenzi, bancile nu le platesc, figurand ca restantieri in baza de date a Protectiei Consumatorului
In timp ce bancile bombardeaza restantierii cu zeci de scrisori, somatii, trimiteri in judecata, telefoane acasa sau la vecini, acestea sterg cu buretele amenzile pe care le-au primit de la Protectia Consumatorului pentru practicile abuzive si incorecte. Tehnica agresiva pe care o practica in ceea ii priveste pe clientii cu restante nu le aduce aminte ca se afla, de fapt si de drept, in aceeasi situatie. De la inceputul anului si pana in prezent, inspectorii de la Comisariatul Judetean pentru Protectia Consumatorului (CJPC) au aplicat doua amenzi bancilor iesene pentru nerespectarea clauzelor contractuale si pentru practici abuzive si incorecte. "De la inceputul anului si pana in prezent, am aplicat doua amenzi, la Banc Post si la Volksbank. Facturile figureaza in baza noastra de date ca neplatite. In momentul in care banca plateste amenda, trebuie sa prezinte documentul de plata care sa confirme efectuarea platii la Finante, unde figureaza ca si contribuabil mijlociu", a explicat Nicoleta Vitcu, comisarul sef de la CJPC. Cele doua amenzi au fost aplicate in primele trei luni ale anului 2009. De exemplu, in cazul celor de la BancPost, amenda a fost aplicata pe data de 2 martie si a avut o valoare de 3 mii lei. Amenda a fost trimisa catre banca-mama de la Bucuresti, care, pana la momentul de fata, trebuia sa se conformeze si sa plateasca suma. Conform legii, amenda trebuie sa fie platita in maxim 15 zile. In cazul in ca