La Bucureşti, Opera şi Opereta parcă s-au luat la întrecere pentru a prinde prim-planul noutăţilor şi al calităţii, programând pe parcursul a 6 săptămâni în total patru premiere, care mai de care mai interesantă Sursa: Katrin Talbot
După opera „Evgheni Oneghin” a urmat, la Operetă, „Odiseea Vîsoţki”, apoi, tot la Operetă, musicalul „Romeo şi Julieta”, …prins din urmă imediat de cei de la Operă prin premiera baletului „Giselle”. Titlu nelipsit din repertoriul oricărei companii de balet, „Giselle”, pe muzica francezului Charles Adolphe Adam, revine acum pe scena bucureşteană după o pauză de trei stagiuni, în concepţia regizoral-coregrafică a lui Mihai Babuşka şi în scenografia Adrianei Urmuzescu.
Surpriza nu vine însă din direcţia realizării (destul de impersonală), ci din cea a interpretării: pentru primul spectacol, norocoşii au avut şansa de a o vedea dansând pe Anastasia Kolegova, o excepţională balerină din Sankt Petersburg (punctul alfa al baletului academic rus). Solistă a Baletului de la Ermitaj şi apoi a celebrei trupe de la Teatrul Mariinski, Anastasia Kolegova (27 de ani) a entuziasmat publicul bucureştean nu neapărat prin tehnica perfectă, prezentă prin definiţie la balerinii ruşi, cât prin graţia, lejeritatea, naturaleţea, frumuseţea, farmecul şi expresivitatea ei.
Din fericire, şi echipa gazdelor s-a întrecut pe sine, vedeta noastră Ovidiu Matei Iancu aflându-se la înălţimea momentului, ca şi alţi solişti bucureşteni, dintre care i-aş menţiona pe Andra Ionete şi pe Vlad Toader („Pas de deux” din actul I). Spre lauda lor, cei de la Operă au reuşit performanţa de a pregăti pentru următoarele reprezentaţii o garnitură de nu mai puţin de 6 soliste pentru rolul principal (adevărat record istoric), care vor evolua, prin rotaţie, în puţinul timp rămas până la închiderea stagiunii.
Anastasia Kolegov