Evoluţia din ultimul an a comportamentului cititorului român indică o menţinere a gradului de fidelitate faţă de ediţiile tipărite ale ziarelor şi revistelor. Concluzia aparţine unui studiu realizat pentru ianuarie 2008-ianuarie 2009, de Biroul Român de Audit al Tirajelor (BRAT), relatează Mediafax. Astfel, potrivit Studiului Naţional de Audienţă, se constată o creştere a numărului de cititori, în mediul urban. Datele arată că la nivelul cotidienelor centrale, lider rămâne tabloidul Libertatea, în creştere cu 2,5%.
Pe locul doi se află poziţionat Cancan, urmat de Gazeta Sporturilor. Pe locul patru al clasamentului se regăseşte Jurnalul Naţional, în scădere cu 1%, şi tabloidul Clik!, urmat de ProSport.
Topul publicaţiilor săptămânale arată ProTV Magazin lider pe acest segment, urmat de Libertatea de Duminică, Gazeta Sporturilor de Duminică, Pro Sport de Duminică şi Libertatea pentru Femei.
Mai puţin interes pentru revistele bărbaţilor
Datele arată o scădere interesului faţă de publicaţii pentru bărbaţi. Astfel, Playboy, chiar dacă rămâne lider, a înregistrat o diminuare a numărului de cititori cu 1,1%, urmat de Men'S Health (-2,4%). Singura publicaţie în creştere, pe acest segment, este Maxim (+ 7,1%).
Topul revistelor pentru adolescenţi arată publicaţia Bravo, ca lider, în creştere cu 2,2%, urmată de Bravo Girl, Popcorn şi Cool Girl.
Criza creşte interesul pentru revistele economice
Interesul pentru segmentul economic şi financiar a crescut în ultimul an, aducând un plus de 8,8% liderului pe acest segment, Săptămâna Financiară, urmat de Capital, cu o creştere de 1,7%, şi de Business Magazin (+7,4%).