Mit: ziarele isi ascund capetele in nisip si spera ca amenintarea Internetului sa treaca. Realitate: ziarele au fost printre primele care au valorificat resursele web, multe dintre ele s-au dovedit a fi esecuri pe termen scurt, pentru ca ulterior sa intre in circuitul Google, la fel ca celelalte.
In timp ce unii jucatori din presa scrisa incearca sa evite falimentul, altii incep sa reconstruiasca portofolii digitale, la o scara mult mai redusa, si chiar sa obtina rezultate in urma investitiilor realizate, potrivit adage.com.
Si aici nu ne referim la editiile online ale ziarelor, ci la start-up-uri care ofera noi directii de dezvoltare pentru media traditionale. Astfel, Gannett Co Inc, cel mai mare editor de ziare din Statele Unite, a investit masiv in start-up-uri online, care vor contribui semnificativ la atingerea obiectivului de vanzari online de 1 miliard de dolari, in 2009.
“Gannett incearca sa valorifice noile tehnologii astfel incat sa poata depasi criza financiara, la finalul careia publisherul va fi o companie hybrid”, declara Ken Doctor, analist al firmei de cercetare Outsell.
Portofoliul de start-up-uri online al Gannett cuprinde Pointroll, firma specializata in oferirea de consultanta pentru inserarea de imagini in miscare si sunete in reclamele online (ex. reclamele Apple din The New York Times si The Wall Street Journal). Pointroll, achizitionata in anul 2005, are in prezent 350 de angajati si a servit peste un miliard de afisari pentru 1.500 de agentii si clienti de publicitate in 2008.
Printre investiile in mediul digital realizate de Gannett se numara si portalul de cumparaturi online ShopLocal, platforma de social media Ripple6 si MomsLikeMe, ce opereaza peste 80 de site-uri locale cu informatii dedicate mamelor. Toate aceste proiecte sunt integrate in reteaua de digital media a Gannett, care include 85 de publicati