Preţul accesibil al biletelor şi repertoriile bogate sunt principalele motive care au umplut din nou sălile de spectacol, în Bucureşti şi în ţară.„Ar trebui să fim recunoscători divertismentului ieftin de la televizor şi plictiselii din lumea politică, pentru revenirea la teatru a publicului”, spune Dorina Lazăr, directorul Teatrului Odeon din Bucureşti. „Avem un repertoriu solid, irezistibil”, crede Ion Caramitru, directorul Teatrului Naţional din Bucureşti. „Vindem 14.000 de abonamente pe stagiune”, afirmă László Bocsárdi, directorul Teatrului Tamási Áron din Sfântu Gheorghe. Declaraţiile celor trei directori sunt confirmate de cifrele de vânzări, care indică o întoarcere evidentă a românilor în sălile de teatru.
Efectele nebănuite ale crizei
de Paul Cezar Bădescu
La instituţiile de spectacol din Bucureşti, mai ales, dar şi la Sibiu, Cluj şi Sfântu Gheorghe, la spectacolele-vedetă, se formează cozi interminabile. Cei care vor să asiste la reprezentaţiile de top se aşază în faţa caselor de bilete chiar şi cu două ore înainte ca acestea să se deschidă, iar locurile sunt epuizate imediat.
Directorii teatrelor au luat măsuri drastice, pentru ca un număr cât mai mare de spectatori să poată vedea spectacolele importante. La Teatrul de Comedie, 100 de bilete se vând în 40 de secunde, pe internet, iar directorul George Mihăiţă a fost nevoit să limiteze la şase numărul maxim al biletelor pe care le poate cumpăra o singură persoană, la „Casa Zoikăi” şi la „Revizorul”. Cel mai bine vândut spectacol al Teatrului Odeon este „Un Tango Mas”, iar la Naţionalul bucureştean străluceşte „Egoistul”, cu Radu Beligan în rolul principal. „Adevărul literar şi artistic” le-a sugerat directorilor de teatru să găsească soluţii prin care să reducă numărul spectatorilor nemulţumiţi, care încearcă de luni întregi să vadă spectacolele bune.