Peste un sfert dintre elevii arădeni care au participat la teza cu subiect unic la română au luat note sub 5. Din cei 8.584 elevi care au susţinut teza, 2.180 au obţinut note mai mici de 5, adică 25,3 la sută. Alţii, peste 400 de elevi, au obţinut nota maximă. Cele mai multe note mici au fost la clasa a VII-a. Sursa: Vlad Stănescu Dacă mai mult de un sfert dintre elevi au considerat subiectele mult prea grele ca să ia cel puţin nota 5, alţi elevi cred că teza nu a fost prea grea. Georgiana Moţiu, din clasa a VII-a, care a luat nota 9,70, spune că „nu au fost subiecte prea grele, cel puţin la literatura română a fost chiar foarte uşor, la gramatică a fost o frază cu probleme, dar, dacă erai atent se putea analiza în mod corect. Nu ştiu cum a fost pentru ceilalţi, dar mie îmi şi place literatura şi chiar mi-au plăcut subiectele. Sper să fie la fel de bine şi în clasa a VIII-a.” Alţii cred însă că a fost destul de greu. “A fost cam greu şi ne-am încurcat şi că ba era grevă, ba nu era. Nu mai ştiam ce e. Nici profesorii nu prea ştiau. La teză unele puncte nu erau foarte clare”, spune Andrei Vasile, elev de clasa a VIII-a.
Bareme subiective „Semestrul acesta subiectele au fost mult mai grele ca semestrul trecut. La română, subiectele au avut un grad de dificultate foarte mare, în special din punctul de vedere al subiectelor de gramatică. Dar nici la partea de literatură nu a fost mai uşor, însă din alt motiv. Aici au fost destul de subiective baremul şi punctajul acordat la partea de creaţie literară. Punctele date pentru ordinea din compunerea cerută au fost lăsate la aprecierea subiectivă a profesorului, fără să existe o ordine clar stabilită înainte. La matematică a fost şi mai greu, au fost subiecte aproape de olimpiadă”, a spus Camelia Popovici, mama unui elev de clasa a VII-a care a luat o notă bună. Alţi părinţi s-au plâns că la şcolile mai mici, elevi