La împlinirea a 40 de ani de la cele trei zile de „pace şi dragoste” ale hippioţilor americani, Ang Lee lansează la Cannes filmul „Taking Woodstock”. Sursa: Reuters
„Ultimii ani ai inocenţei noastre”, a repetat sâmbătă, de câteva ori, regizorul Ang Lee, întrebat de semnificaţia fenomenului Woodstock. Ani pe care cineastul taiwanez nu i-a trăit, dar pe care i-a surprins foarte bine, într-un film proiectat în premieră sâmbătă, la Cannes - „Taking Woodstock”.
Pelicula va fi lansată în cinematografe în august, luna în care peste 500.000 de tineri americani au experimentat trei zile de «sex, drugs & rock’n’roll», la legendarul festival din 1969, iar alţi 500 000 a petrecut blocaţi pe drumul spre Walt Lake.
„E inocenţa unei generaţii care a încercat să găsească un mod cu totul nou de a trăi cu ceilalţi şi cu natura. Bineînţeles că a existat şi partea «sex, drugs & rock’n’roll», dar e doar o mică parte din ce a însemnat fenomenul cultural Woodstock”, spune Ang Lee, care s-a agăţat de subiect după ce s-a declarat suprasaturat de tragedii.
După „Brokeback Mountain” şi „Lust, Caution”, Ang Lee a virat către comedie, una „despre inocenţă, fără cinism”, mişcare reuşită, după reacţia festivalierilor, deşi complimentele despre film se opresc de cele mai multe ori la „nice”.
"Este vorba despre inocenţa unei generaţii care a încercat să găsească un mod cu totul nou de a trăi cu ceilalţi şi cu natura."
- Ang Lee, regizor
The Doors pe coloana sonoră
Scenariul e o adaptare după cartea „Taking Woodstock: A True Story of a Riot, A Concert, and A Life”, semnată de Elliot Tiber şi Tom Monte. „Nu e genul de film în care angajăm o actriţă, îi dăm perucă de Janis Joplin şi-o punem pe scenă. E o poveste dintr-o altă perspectivă, a celor care au stat în spatele festivalului”, a explicat scenari