În prima din cele cinci zile ale periplului său prin liceele bucureştene, în cadrul proiectului "Chirilă în licee", iniţiatorul acestuia, Tudor Chirilă s-a oprit la şcoala sa de suflet, "Ion Neculce". Venit pe jos, din obişnuinţă, deşi "mi-am dat seama că aş fi putut veni şi eu cu maşina", actorul şi solistul trupei "Vama" a fost aşteptat cu emoţie şi curiozitate de către elevi. Dovadă că se întâmpla şi altceva era forfota studiată de pe coridoare - fetele îşi făceau ultimele retuşuri la vestimentaţie, iar băieţii pregăteau asaltul de întrebări pentru invitat. Sursa: Codrin PrisecaruSursa: Alina Vătăman
1 /. Punctual şi vădit cuprins de nostalgie, Tudor Chirilă a venit în faţa liceenilor de la Neculce nu să le spună ce să facă, ci să le împărtăşească din experienţa lui. „Proiectul de mentorship”, aşa cum este el prezentat, îşi propune să le arate tinerilor că meseria nu este un simplu accesoriu, nu reprezintă confortul sau baza pentru practicarea pasiunii.
„Cred că trăim într-o ţară de frustraţi”
Şi cum de fiecare dată confidenţele şi afirmaţiile direct exprimate sunt cele care sparg gheaţa, actorul le-a împărtăşit elevilor convingerea că "trăim într-o ţară de frustraţi din punct de vedere al alegerii profesiei şi al modului în care alegi ce să faci în viaţă". Astfel, din categoria "frustraţilor" fac parte aceia, nu puţini, care s-au pregătit să urmeze o profesie dar "au sfârşit făcând altceva".
Adolescenţii sunt îndemnaţi să îşi urmeze visul, "să ţină de el" şi să nu ajungă să se trezească în visul şi îndeplinind ambiţiile altcuiva. "Pentru un actor, să ajungi în publicitate înseamnă să eşuezi", este exemplul oferit de Tudor, cea mai la îndemână pildă. Actorul povesteşte că dintr-o clasă de 20 de studenţi câţi au terminat actoria, numai şase sunt acum pe scenă. Să dai de şapte ori la facultate, să intri în cele din u