Producătorii de panouri termoizolante se împart în două categorii: unii spun că vânzările cresc, iar alţii că anul este unul prost pentru afacere.Chiar dacă reprezentanţii companiilor de profil au păreri diferite cu privire la evoluţia pieţei, cu toţii cred că în a doua jumătate a anului se va ieşi din blocajul economic. În trecut, piaţa de panouri termoizolante a fost dominată de importuri. În 2006 peste 70% dintre panouri proveneau din import, pentru ca, în 2008, peste 64% din piaţă să fie reprezentată de panouri termoizolante produse la nivel local.
Estimările făcute de către reprezentanţii Ruukki pentru 2009 anunţă un volum al pieţei de aproximativ 6,5 milioane de metri pătraţi şi o dublare a vânzărilor pe segmentul panourilor cu miez din vată minerală. În aceste condiţii, compania finlandeză a lansat o linie de producţie de panouri termoizolante care va deservi atât România, cât şi alte cinci ţări vecine.
„Definitivarea secţiei de panouri termoizolante echivalează cu intrarea unui jucător nou pe piaţa locală de profil, o piaţă care continuă să-şi păstreze o dinamică bună şi care a atins deja o valoare semnificativă în 2008, de aproximativ 134 milioane de euro“, spune Mădălina Dumitru, country marketing manager Ruukki România şi Bulgaria. Compania îşi propune pentru 2009 să atingă o cotă de piaţă de 7% pe segmentul de panouri termoizolante.
Vânzări în scădere
O opinie complet diferită este cea a Coilprofil, care consideră că piaţa este mult diminuată faţă de perioada similară a anului trecut. „Dacă până în luna octombrie a anului 2008 piaţa a fost în creştere şi s-au realizat volume importante, lunile noiembrie şi decembrie s-au caracterizat printr-o scădere semnificativă pe domeniul panourilor termoizolante.
Pentru noi, primul trimestru din acest an a însemnat vânzări la 65% faţă de perioad