Firmele de utilităţi din Sibiu nu vor putea efectua lucrări de refacere a branşamentelor decât dacă vor încheia un contract cu societatea Drumuri şi Prestări în Construcţii (DPC), subordonată Consiliului Local Sibiu. Autorităţile locale au luat această decizie din cauza craterelor pe care le-au lăsat în urma lor firmele respective. Sursa: Bogdan Bylynski
Potrivit noului regulament, nicio firmă nu mai are dreptul să facă săpături fără să aibe încheiat un contract cu SC DPC, care va reabilita carosabilul sau trotuarele la finalul lucrărilor.
„Refacerile se vor face într-un mod unitar pentru toate intervenţiile pe domeniul public, după o anumită tehnologie aprobată prin acest regulament şi, credem noi, că modul şi calitatea acestor refaceri va fi mai bună în viitor", spune Gheorghe Lazăr, directorul DPC, societatea care administrează de trei ani drumurile din Sibiu.
Amenzi de 2.500 de lei
Prima etapă a proiectului presupune identificarea tuturor străzilor unde carosabilul nu a fost refăcut sau a fost refăcut necorespunzător. Cel mai bun exemplu este strada Oituz, care de aproape un an de zile arată ca un teatru de război.
DPC a început refacerea şanţurilor, după care va începe lucrările de reabilitare totală a străzii. Alături de Oituz, DPC lucrează deja şi la alte două străzi importante, 9 Mai şi Bucegi, şi va începe „curăţenia" după E.On Gaz, pe străzile Mitropoliei şi Tribunei.
„Ca să ajungem la o refacere corespunzătoare, zic eu că în trei luni tot ceea ce înseamnă gropi mari şi intervenţii vor fi aduse la zi, urmând ca apoi să ţinem ritmul cu cei care lucrează", mai spune Gheorghe Lazăr.
Prin acelaşi regulament, consilierii locali au stabilit şi tarifele care trebuie achitate către DPC pentru aceste lucrări de reabilitare. Lucrările pe străzile cu trafic greu costă 259 de l