Demarate acum doi ani, lucrările de modernizare a Centurii de Vest a Ploieştiului sunt în întârziere. Potrivit reprezentanţilor Ministerului Transporturilor, firma PA&Co, aparţinând omului de afaceri Costel Căşuneanu, nu a respectat graficul lucrărilor. Sursa: Marius Nica
„Din cei 13 kilometri ai şoselei de centură, până la 30 iunie trebuia reparaţi 8,65 kilometri. Până acum au fost finalizaţi doar 6,5 kilometri. Mai trebuie recuperată şi modernizarea celor cinci pasaje rutiere, niciunul nefiind gata la această dată”, a declarat inspectorul guvernamental Gheorghe Hură, prezent aseară pe şantier.
El a fost însoţit în control de prefectul Prahovei, Radu Oprea. „Constructorul a invocat pentru întârzieri condiţiile meteorologice nefavorabile şi probleme legate de finanţare. Totodată nu au fost rezolvate nici toate exproprierile de care se ocupă o firmă de avocatură angajată de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale”, a spus prefectul Oprea.
Fără comentarii
„Directorul care se ocupă de centura Ploieştiului este pe teren, aşa că nu vă putem da relaţii despre graficul lucrărilor”, ne-au transmis reprezentanţii constructorului Pa&Co.
Termenul de finalizare a lucrărilor de modernizare este 1 decembrie, valoarea contractului încheiat între ministerul Transporturilor şi firma lui Căşuneanu fiind de 24 milioane de euro. Din cauza şantierului, pe centură se circulă pe o singură bandă pe fiecare sens de mers.
Mai mult, şoferii care vin de la Târgovişte şi vor să ocolească Ploieştiul folosind centura sunt obligaţi să meargă pe un pod unde gropile depăşesc 15 centimetri. „După ce ocoleşti mii de gropi pe DN 72, dai cu roţile în nenorocirile astea de cratere. Aşa ceva nu întâlneşti nici în Albania, unde am fost de câteva ori”, povesteşte Dan Stroe, şofer de tir.