Se pare ca traim o salutara perioada a iesirii obiectului de patrimoniu in strada si al apropierii dintre institutia sau persoana fizica tezaurizatoare de obiecte muzeificabile – incorsetata, prin traditie, de reguli stricte de prezentare si conservare – de beneficiarul pierdut in marea masa a populatiei, de omul simplu, iubitor de arta, dar aflat in imposibilitatea de a accede la ea altfel decât admirând-o pe simezele muzeului (unde stim ca taxa de intrare este, de multe ori, prohibitiva – de aici si afluxul de public in Noaptea Muzeelor, când intrarea este libera. ..).
Câteva expozitii din ultima vreme, organizate in spatii nou-adjudecate in circuitul expozitional al Capitalei, ne conduc spre aceasta afirmatie. Este vorba despre cele intitulate „Mari repere ale artei românesti. Pinacoteca Bucuresti in vizita la Galeria ArtSociety", deschisa in lunile aprilie-iunie la Galeria Artmark si organizata de criticul de arta Ruxandra Garofeanu cu picturi din Colectia Muzeului de Arta al Municipiului Bucuresti (picturi care nu au mai fost scoase la lumina din 1990, când cladirea respectivei institutii a fost afectata de cutremurul din primavara acelui an si apoi a fost retrocedata fostilor proprietari); „Colectii si colectionari – Pavel Susara" la Galeria Dialog a Primariei Sectorului 2 si „Comori ale artei românesti – Pictura si grafica de Iosif Iser si Rudolf Schweitzer-Cumpana" de la sediul Allianz-Tiriac (str. Caderea Bastiliei nr. 80-84).
Nu includem aici o alta merituoasa manifestare, „Nicolae Darascu, magician al culorii", organizata de dr. Madalina Nitelea la Muzeul National Cotroceni, din simplul motiv ca a fost deschisa intr-un spatiu de expunere conventional, unde publicul este pregatit sa vizioneze si expozitii temporare, pe lânga expunerea permanenta a carei tematica este, indeobste, cunoscuta. Toate aceste manifestari de primavara-vara au f