Ministrul Mediului, Nicolae Nemirschi, a fost audiat astăzi de o comisie parlamentară de anchetă cu privire la modul în care a atribuit, în luna aprilie a acestui an, aproximativ o jumătate de milion de euro unei firme de publicitate, în scopul promovării axei III a Programului Operaţional Sectorial de Mediu.
În cadrul şedinţei, ministrul Mediului şi-a motivat decizia de a nu organiza o licitaţie prin pericolul de a pierde finanţarea europeană dacă banii nu erau folosiţi. În opinia reprezentantului Executivului, organizarea licitaţiei ar fi durat prea mult şi fondurile alocate pentru promovarea programului s-ar fi întors la Uniunea Europeană, pentru că nu puteau fi utilizate în alte scopuri.
"În cazul în care s-ar fi iniţiat procedura de licitaţie deschisă, aceast ar fi durat 84 de zile, adică până în luna august. În luna septembrie ar fi trebuit să organizăm o nouă licitaţie pe bani de la bugetul de stat", a declarat Nicolae Nemirschi în faţa comisiei. Ministrul a precizat că a încheiat un contract avantajos pentru statul român, la valoarea monedei euro de anul trecut.
Nemirschi este acuzat că a atribuit un contract în valoare de aproape 500.000 de euro firmei ARS Advertising, prin negociere fără anunţ de participare. Ministrul Mediului a dezvăluit comisiei de anchetă că, de fapt, firma de publicitate a înaintat o ofertă ministerului, pe care acesta a acceptat-o. Attila Korodi, fostul ministru al Mediului, l-a criticat pe Nicolae Nemirschi pentru urgentarea măsurilor de atribuire a contractului de promovare. “Practic, nu e o acţiune atât de stringentă cea de difuzare de publicitate încât să se justifice graba. În plus, nici licitaţia pentru acest tip de acţiuni nu este atât de complexă”, a declarat Korodi pe 26 iunie. Attila Korodi este membru al comisiei care îl anchetează pe Nemirschi. În continuarea şedinţei, membrii c