Inspectorii sanitari au luat la puricat marii retaileri după ce au primit mai multe sesizări de la cetăţeni. Sursa: Reuters
Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor a primit, luna trecută, aproape 80 de reclamaţii de la consumatori cu privire la produse achiziţionate din supermarketuri şi hipermarketuri.
Produsele reclamate de clienţi variază de la creme de plajă, care nu ies din tub, până la ATV-uri care sunt înlocuite, dar tot stricate ajung la cumpărător.
Dacă acestea au fost reclamate la ANPC, Autoritatea Naţională Sanitar- Veterinară (ANSVSA) a constatat „greşeli” mult mai grave ale acestor magazine din punct de vedere al siguranţei alimentelor. Inspectorii au găsit carne stricată, produse lactate şi multe alte alimente cu termenul de valabilitate expirat. Unele dintre aceste „greşeli” sunt recunoscute şi de marii retaileri.
În urma controalelor, comisarii ANPC au dat amenzi în valoare totală de 293.000 lei. Acestea au fost completate şi de amenzile date de ANSVSA, care, în ultimele zile, a făcut controale în majoritatea acestor instituţii, unde a constatat o serie de grave nereguli. Amenzile împărţite de autoritatea veterinară s-au ridicat la aproape 350.000 de lei.
Recunosc greşeala, dar o contestă
Oficialii de la Kaufland recunosc faptul că aveau marfă deteriorată numai că o ţineau separat şi „semnalizată”, dar în frigiderele cu lactate, fapt care a fost penalizat de ANSVSA. Potrivit au torităţii veterinare, acele mărfuri nu trebuiau să se afle acolo pentru nici măcar o secundă. Acelaşi lucru s-a întâmplat şi la Cora, unde unii cumpărători au reclamat marfă expirată chiar şi după controalele ANSVSA. Cei de la Carrefour nu au dorit să comenteze acţiunile inspectorilor sanitari.
NEPĂSARE
Deşi sunt reclamate, nu sunt rezolvate
Po