Cel mai frumos model francez al momentului este mai apetisant ca Laetitia Casta. Şi la fel de scump la vedere.
1 /. Am testat zilele trecut un Citroen de 50.000 de euro. Mai exact, 51.515 euro, potrivit preţulului de listă. De fapt, 54.501 euro, dacă luăm în calcul şi costul opţionalelor (trapă, scaune spate VIP) şi al vopselei metalizate. Surprinzător sau nu, Citroen vinde şi aşa ceva, nu numai maşini de 7.000 (C1) sau 10.000 (C4) de euro.
Desigur, ”a vinde” e un verb uşor cam ”tare” pentru cadenţa molcomă de livrare a navei-amiral C6, căci despre acest model este vorba aici.
Potrivit statisticii APIA (Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile), în prima jumătate a anului, Citroen a raportat comercializarea a două C6-uri. Oricâte semnificaţii negative ar putea decela cunoaşterea acestei informaţii, nu trebuie scăpate din vedere două aspecte esenţiale. Unul pentru Citroen, al doilea, pentru potenţialul client.
Pe de o parte, aceeaşi evidenţă APIA ne lămureşte că recesiunea nu a afectat câtuşi de puţin poziţia celui mai luxos model Citroen în România - în 2008 au fost vândute patru unităţi – pe de altă parte, şansele ca două dintre cele şase C6-uri scăpate pe străzile patriei în ultimele 18 luni să se intersecteze sunt, probabil, mai mici decât cele de a traversa vreodată România pe autostradă.
Numai ”bunătăţi”
Exclusivitate, acesta este cuvântul cheie. Poţi găsi mai multe Ferrariuri şi Bentleyuri în faţa cafenelelor din Dorobanţi, într-o singură seară. Dar acesta sunt maşini măcar de trei, patru ori mai scumpe. Conduse de indivizi pe care n-ai vrea neapărat să-i întâlneşti.
Să ne concentrăm, aşadar, pe concurenţa directă a modelului francez: Audi A6, BMW Seria 5, Mercedes Clasa E, adică ”uneltele” nemţeşti tipice de prins viteză şi umflat egoul, ce fac legea în segm