Deşi în prima perioadă a anului 2009, vânzările de bunuri de folosinţă îndelungată (cum ar fi imobiliarele, automobilele, bunurile electronice sau electrocasnice, mobila) au scăzut, românii nu au renunţat să achiziţioneze produse de larg consum, alimentare sau nealimentare, se precizează într-un studiu al companiei GfK. Sursa: Reuters
În cazul acestora din urmă, majoritatea cumpărătorilor (71%) declară nu sunt dispuşi să încerce produse noi şi achiziţionează doar mărci cu care sunt familiarizaţi.
Cu toate că oamenii evită produsele şi serviciile de care nu au neapărat nevoie sau pe cele pe care consideră că nu oferă un raport preţ-calitate corect, ei nu ocolesc în totalitate noutăţile. În jur de o treime (29%) dintre românii peste 15 ani care se implică în cumpărăturile mari ale gospodăriei în care locuiesc spun că obişnuiesc să încerce produse nou apărute pe piaţă, se mai precizează în studiul citat.
Tinerii, dispuşi să încerce
Deschiderea către nou se accentuează odată cu creşterea veniturilor şi cu scăderea în vârstă, astfel că adolescenţii cu vârste cuprinse între 15 şi 19 ani declară că ar încerca produsele noi. 55% dintre aceştia spun că aleg produsele recent apărute pe piaţă în defavoarea celor pe care la cunosc deja.
Astfel, ociceiurile alimentare şi obiceiurile de consum ale tinerilor deschişi către nou au determinat o creştere a vânzărilor de lactate, mezeluri, băuturi răcoritoare, produse pentru împrospătarea respiraţiei şi diferite tipuri de dulciuri şi gustări sărate.
„Pentru a reduce riscurile la care se expun prin investiţiile necesare lansării unor produse, producătorii trebuie să investigheze mai în detaliu comportamentul de cumpărare al clienţilor lor şi să facă previziuni privind succesul fiecărui produs în parte. De asemenea, activităţile de promovare ale unor mărci noi sun