Este foarte greu de crezut că industria de profil se poate lipsi de un astfel de program, mai ales acum când vânzările au scăzut cu 50%. Sursa: Libertatea
Piaţa auto şi companiile de profil s-ar putea descurca şi fără programul „Rabla” în 2010, dacă situaţia economică ar fi predictibilă şi stabilă, a declarat, ieri, vice preşedintele Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), Brent Valmar. „Programul de înnoire a parcului auto, cunoscut de toţi ca fiind «Rabla», nu mai este atractiv pentru că deja nu mai reprezintă o noutate şi nu mai sunt doritori”, a mai spus acesta.
Pe de altă parte, Constantin Stroe, vicepreşedintele Dacia, spune că sunt slabe şanse că spusele lui Valmar să se adeverească. „Refuz să cred că această criză cu efecte foarte dure se va termina în 2010, aşa cum preconizează unii. Cu toate discuţiile care au loc la nivel mondial, sunt mai mult decât sigur că ţările europene vor continua şi în 2010 să apeleze la astfel de programe guvernamentale”, ne-a declarat reprezentantul Dacia. El crede că industria auto are nevoie de programe gen „Rabla” ca de aer şi apă.
Pe timp de criză, puţini se gândesc la o maşină nouă
Vicepreşedintele APIA a explicat că va exista în continuare nevoie de mobilitate, dar chiar şi aşa, în această perioadă, cei care au automobile vechi vor dori să şi le păstreze.
„Văzând ce se întâmplă în jur, un om nu are suficiente motive să schimbe ma şina veche cu una nouă. Nici posibilitatea persoanelor juridice de a intra în programul «Rabla» nu va aduce miracole în piaţă. Firmele care au maşini mai vechi de zece ani sunt destul de puţine”, a declarat Valmar.
Acesta crede că până la finele anului, prin programul „Rabla”, doar jumătate din maşini vor fi vândute, adică doar maximum 30.000. Potrivit preconizărilor APIA, în 2009 maşinile vându