Prin 1994, un oarecare Adrian Sârbu îşi scotea stafful de la Mediafax şi Pro FM la o bere Corona, nemaivăzută de mulţi dintre angajaţi, şi nişte alune un pic râncede.
Le explica despre televiziunea pe care voia să o facă, cu totul altceva decât TVRul vremii. Televiziunea, spunea Adrian Sârbu după ce mai cerea o tură de “boabe” chelnerului, era numai unul din lucrurile pe care le avea în cap. Va fi un imperiu media care să aibă de toate, de la reviste la cinematografe. Aşezat la masa ca de nuntă, stafful îl privea ciudat. Mulţi nu îl credeau pe cel aflat în fruntea bucatelor, pentru că bucatele erau mai curând vise decât “boabe” râncede şi nu ţineau de foame. Alţii, mai puţini, l-au crezut.
Curios, ei sunt cei care au făcut bine. Costi Mocanu şi Anca Budinschi, directorii de azi ai televiziunilor PRO, sunt supravieţuitori ai acelor vremuri. 15 ani mai târziu, acelaşi Adrian Sârbu este preşedinte-director general al Central European Media Enterprises (CME), compania audiovizuală fondată din banii de parfumuri ai celebrei Estée Lauder, prin Ronald Lauder, fiul femeii care a revoluţionat industria frumuseţii.
Decide asupra mersului unei companii care operează în Cehia, Slovacia, Slovenia, Croaţia, România şi, de anul trecut, Bulgaria. Tocmai a vândut Mediapro Entertainment, un conglomerat de nouă firme specializate în producţie TV şi cinematografică, distribuţie, săli de cinematograf şi altele. Valoarea tranzacţiei: în jur de 100 de milioane de dolari, luând în considerare şi datoriile şi acţiunile returnate la structura de presă scrisă, pe care Adrian Sârbu o păstrează, la fel cum face cu Media Pro Interactive, companie de internet.
La 52 de ani, Sârbu este, incontestabil, cel mai important român din media globală şi membru al clubului select şi invizibil al managerilor despre care vorbesc reviste ca “Forbes”. Acum un a