Importarul de mobilier de birou Corporate Office Solutions (COS), unul din cei mai importanti jucatori din piata de profil, si-a bugetat pentru anul in curs o cifra de afaceri de circa 15 milioane de euro in scadere cu aproape 12% fata de estimarile initiale, motivand ca sectorul se va intoarce la nivelul din anul 2005.
In contextul in care multe cladiri de birouri au fost amanate pentru 2010, Horatiu Didea (foto), director comercial al COS, spune, pentru Wall-Street, ca piata de mobilier de birou a fost puternic afectata, scaderea fiind de 30% pana la 50%.
„In 2008, piata de mobilier de birou era estimata la 80-100 milioane de euro, insa anul acesta credem ca va ajunge la 40-60 de milioane de euro, adica aproape de nivelul din 2005”, afirma oficialul COS.
In prima jumatate a anului, compania a inregistrat vanzari de 6,8 milioane de euro, in conditiile in care estimarile initiale erau de 8 milioane de euro. „Ne-am rectificat tintele de vanzari pentru 2009, de la 17 milioane de euro, la 15 milioane de euro, acest nou target insemnand egalarea cifrei de afaceri din 2008”, subliniaza Didea.
Nu numai tinta de vanzari a COS s-a schimbat, ci si comportamentul de cumparare al companiilor, care au incercat sa taie cat mai mult din costuri. Astfel, schimbarea s-a facut simtita fie prin renuntarea la cumparare, companiile preferand sa pastreze mobilierul vechi existent, fie prin alegerea unor solutii mai ieftine. Ultima varianta a insemnat pentru COS o scadere a cifrei de afaceri, chiar daca rata de succes a proiectelor a crescut.
„Am observat ca tot mai multe companii durabile si respectabile aleg solutii super low-cost, care nu vor dura mai mult de un an de zile, iar acest lucru se traduce intr-o ineficienta a investitiei, dincolo de dezavantajele de imagine si ergonomia spatiului de lucru”, mai spune Horatiu Didea.
In ceea ce priveste a