Companiile de instalaţii sanitare aşteaptă programele guvernamentale şi cele din fonduri UE pentru a ieşi din criza de pe piaţa imobiliară. Sursa: Arhiva EVZ
Firmele din domeniul instalaţiilor sanitare îşi pun speranţa anul acesta în proiectele guvernamentale de infrastructură, cele realizate din fonduri europene şi în programul „Prima casă”. Din cauza crizei, majoritatea românilor au renunţat la planurile de construcţie sau achiziţie a unei locuinţe, cumpărând mai puţine echipamente sanitare decât în 2008.
Producătorii instalaţiilor pentru clădiri estimează o scădere cu circa o cincime a pieţei, ca urmare a stopării lucrărilor rezidenţiale din cauza blocajului creditării. „Pentru marile proiecte de infrastructură credem că revenirea din criză va avea loc la mijlocul anului viitor, iar în ceea ce priveşte piaţa privată a construcţiilor estimăm creşteri abia la sfârşitul anului 2010”, afirmă reprezentanţii producătorului Valplast. Conducerea companiei speră ca, până la sfârşitul anului, piaţa să nu scadă cu mai mult de 25%-30%.
Sezonul ofertelor speciale
Comerţul cu instalaţii sanitare stă ceva mai bine decât producţia, jucătorii din domeniu estimând scăderi de circa 10%-15%. Anul trecut, pe acest segment s-au vândut produse de circa 1,3 miliarde de euro, cu 5% mai mult decât în 2007, potrivit reprezentanţilor Romstal, liderul pieţei, cu 16% din comerţul cu instalaţii hidro şi termo-sanitare.
„Se remarcă deja o avalanşă de oferte speciale, bazate pe reduceri de preţ, lansate de toţi jucătorii din piaţă cu scopul de a elimina cât mai mult din stocurile achiziţionate în cursul anului trecut”, descrie Cristi Costache, directorul de franciză al Romstal, strategia vânzătorilor de echipamente pentru instalaţii sanitare. Printre aceştia se mai numără şi Maricon, Bricostore, Mr. Bricolage, Metro şi Hornbach. Cos